Lees hier alles over vergoedingen fysiotherapie:

Vergoedingen fysiotherapie bij niet chronische aandoeningen

• U heeft geen verwijzing van een arts nodig.
  • Fysiotherapie bij niet chronische aandoeningen wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering.
  • De hoeveelheid behandelingen die u vergoed krijgt is afhankelijk van het soort aanvullende pakket dat u zelf heeft gekozen.
  • Over de aanvullende verzekering betaalt u geen eigen risico.
  • Indien u geen aanvullende verzekering heeft moet u de behandelingen zelf betalen.

Vergoeding fysiotherapie bij chronische aandoeningen:

• Om in aanmerking te komen voor fysiotherapie bij een chronische indicatie heeft u een verwijzing nodig van een arts.
  • Wanneer de diagnose waarvoor u fysiotherapie krijgt voorkomt op de lijst met langdurige aandoeningen komt u in aanmerking voor een chronische indicatie.
  • Bij een chronische indicatie worden de behandelingen vanaf de eenentwintigste keer vergoed vanuit de basisverzekering.
  • De basisverzekering heeft een verplicht eigen risico van 375 euro per jaar. Sommige mensen kiezen vrijwillig voor een hoger eigen risico.
  • De eerste 20 behandelingen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering of moet u (deels) zelf betalen indien uw aanvullende verzekering niet toereikend is.

Onze praktijk heeft een contract met alle verzekeraars.

Mocht u elders onder behandeling zijn geweest dit jaar dan vragen wij u dit aan ons door te geven.
Wij adviseren u om in uw eigen polis na te kijken hoe dit bij uw verzekering geregeld is.